Google, Amazon, Meta та інші компанії не можуть використовувати конфіденційні дані користувачів
Google, Amazon, Meta та інші компанії не зможуть використовувати конфіденційні дані користувачів
Європарламент схвалив законопроект, який обмежує "агресивну рекламу" в інтернеті.
Поправки до Закону про цифрові послуги (DSA) заборонять основним інтернет-платформам, таким як Google, Meta і Amazon, використовувати конфіденційну інформацію (про сексуальну орієнтацію, расу, релігію тощо) для показу таргетованої реклами.
Користувачі зможуть відмовитися від відстеження даних і навіть вимагати компенсації, якщо власники платформ продовжать просувати продукти таким чином.
Заходи мають набути чинності у 2023 році. Координація з Єврокомісією та країнами-членами ЄС розпочнеться 31 січня. Компаніям, які порушують правила, загрожує штраф до 6% світового доходу.
Крім того, депутати Європарламенту підтримали ініціативу заборони таргетованої реклами для неповнолітніх та «темні шаблони» – механізми, які таємно збирають інформацію про користувачів.
Закон про цифрові послуги, який вперше був представлений у 2020 році, не дозволить таким платформам, як Google, Amazon та Facebook, що належить Meta, використовувати конфіденційну інформацію, таку як сексуальна орієнтація, раса та релігія, для цільової реклами. Це вимагатиме від сервісів, щоб надати користувачам можливість легко відмовитися від відстеження, і тисне на платформи, щоб видалити незаконний вміст і продукти в Інтернеті, включаючи мову ворожнечі або підроблені товари.
Схвалена пропозиція також включає два правила, про які парламент погодився минулого місяця: заборона як цільової реклами для неповнолітніх, так і темних шаблонів, практика, яку деякі платформи використовують, щоб обманом змусити користувачів погодитися ділитися своїми даними. Будь-якій компанії, яка порушує цю політику, можуть загрожувати штрафи в розмірі до шести відсотків її глобального доходу.
Як зазначає Bloomberg, Закон про цифрові послуги все ще має більше перешкод для подолання; Переговори з Європейською радою розпочинаються 31 січня. Минулого тижня американські демократи внесли аналогічний законопроект, який також заборонить таргетовану рекламу в разі прийняття.
