+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Facebook пропонує користувачам вдатися до послуг безкоштовної віртуальної приватної мережі (VPN).

Додаток Facebook пропонує скористатися пунктом «Захист» у навігаційному меню, яке веде на сторінку App Store, де можна завантажити безкоштовну програму VPN. Сама програма теж належить Facebook — соцмережа збирає через нього статистику для боротьби з конкурентами.

Facebook пропонує VPN

Програма Facebook стала пропонувати користувачам вдатися до послуг безкоштовної віртуальної приватної мережі (VPN). У його навігаційному меню з'явився пункт «Захист», який веде на сторінку App Store, де можна встановити VPN-програму Onavo Protect. Поки що новація працює тільки в iOS, повідомляє ресурс TechCrunch.

Наразі не цілком зрозуміло, який відсоток користувачів Facebook і в яких країнах бачить цей пункт меню. Раніше, 2016 р. соцмережа вже намагалася дати посилання на Onavo Protect з власного програми, також через пункт меню "Захист", що було помічено користувачами Великобританії. Спроби прорекламувати Onavo пов'язані з тим, що Facebook викупила цю тель-авівську компанію у 2013 р., ймовірно, за суму близько $120 млн.

Що ще вміє Onavo Protect

Окрім VPN, Onavo Protect має функціонал зі сфери інформаційної безпеки — програма обіцяє попереджати користувача про шкідливі сайти та зберігати конфіденційність таких даних, як номер банківського рахунку або кредитної картки, коли користувач вводить їх в інтернеті.

Наявність у Facebook посилання на сторінку встановлення Onavo Protect може призвести до різкого зростання кількості користувачів цього сервісу. За даними ресурсу Sensor Tower, на даний момент Onavo Protect був 33 млн разів встановлений з App Store та Google Play, причому близько 60% установок посідає Google Play. У додатку найбільше користувачів у США, далі йдуть Індія та Бразилія.

Збір даних у Onavo

Проте Facebook придбала Onavo зовсім не з міркувань інформаційної безпеки, зазначає TechCrunch. Справа в тому, що цей сервіс також дає Facebook можливість відстежувати активність користувача в різних додатках, що дозволяє соцмережі раніше за конкурентів помічати нові тренди в мобільній екосистемі взагалі.

Таким чином Facebook бачить, які програми стають хітами, а в яких зменшується надходження користувачів — аж до того, що може визначити, які нові функції тих чи інших програмних продуктів подобаються користувачам, а які ні. Користувачі Onavo не знають, яким чином Facebook використовує отримані від них дані.

Випадки використання даних

Ці дані допомагають Facebook ефективніше конкурувати з іншими соцмережами, зокрема зі Snapchat. Наприклад, після того, як в Instagram з'явилися «Історії», аналог схожої функції у Snapchat, Facebook могла спостерігати уповільнення притоку користувачів у соцмережу, що конкурує, ще до того, як сама Snapchat про це оголосила. Про це у серпні 2017 р. повідомляло видання Wall Street Journal.

Схожим чином, статистика, зібрана через Onavo, підштовхнула Facebook до купівлі сервісу для проведення анонімних опитувань серед друзів Tbh у жовтні 2017 р., ще до того, як він став повноцінною соцмережею. Незабаром після цього Facebook і у себе ввів схожу функцію запитань-відповідей.

Facebook та Snapchat

У 2013 р. Facebook спробувала викупити за $3 млрд популярну соцмережу Snapchat, проте отримала відмову. З того часу Facebook прагне залучити аудиторію Snapchat, додаючи у себе аналогічні функції. У 2014 році компанія навіть випустила «вбивцю» Snapchat — додаток Slingshot, покликаний підштовхнути користувачів смартфонів ділитися фотографіями та відео з повсякденного життя.

Ресурс The Guardian підрахував, що Facebook намагалася клонувати або купити різні функції Snapchat загалом 10 разів. В основному це фільтри та опції, пов'язані з фото- та відеоконтентом. Проте більшість їх не користується особливою популярністю — клієнти Snapchat не поспішають переходити до Facebook. У 2016 році компанія спробувала викупити азіатський аналог Snapchat, перспективну південнокорейську соцмережу Snow, але також отримала відмову.

 

 

Інші новини

Найкраща ціна