+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Тренди технологій через призму конференцій Microsoft Build 2018

Раз на рік Microsoft проводить центральну та найбільшу свою конференцію для розробників. Колись давно вона називалася PDC (Professional Developers Conference), сьогодні вона називається просто Build.

Build 2018 – головний захід від Microsoft для ІТ-фахівців. Приєднуйтесь до кращих інноваційних розумів, надихайтеся новими ідеями, одними з перших завітайте у майбутнє ІІ, хмарних технологій та змішаної реальності!

Build 2018 – це понад 350 сесій та воркшопів з різних тем, включаючи:

  • ІІ та машинне навчання
  • Розробка Progressive web apps
  • Дизайн інтерфейсів користувача
  • Мови, фреймворки та інструменти розробника
  • Big data та просунута аналітика
  • Інтернет речей (Internet of Things)
  • Змішана реальність (Mixed reality)
  • Контейнери
  • Безсерверні обчислення
  • Гібридна хмара
  • DevOps

Цього року на нас чекає вже восьмий Build, напередодні якого ми вирішили озирнутися назад і подивитися, як поступово розвиваються різні технологічні тренди.

  1. Хмарні обчислення

Хоча платформу Microsoft Azure компанія розвиває вже понад 10 років і зараз здається, що це ключова ставка для Microsoft, на конференції Build вона тривалий час відігравала вторинну роль, залишаючись у тіні великого бренду Windows. Про Azure говорили на ключовій доповіді другого дня, назва платформи була гібридною (Windows Azure), а для аудиторії, яка звикла сприймати Microsoft з консьюмерської точки зору, це був зовсім незрозумілий звір.

Все змінилося на рубежі 2014-2015 років, коли спочатку від назви відрізали слово Windows, щоб підкреслити, що хмара MicrosoftAzure любить усі платформи, а потім на Build 2015 в перший же день поставили «хмарну платівку».

Тема хмарних обчислень набирала обертів поступово, балансуючи між прагненням перенести все у величезні дата-центри та розумінням потреб бізнесу «тримати все максимально близько до себе». Microsoft поступово нарощує функціональність в обох напрямках.

Так, 2011 року, представляючи попередню версію Windows Server 2012, компанія описувала її як свою першу операційну систему, оптимізовану під хмарні сценарії. Тоді ж Сатья Наделла (будучи керівником напрямку серверних продуктів) розповідає про бачення компанії реалізовувати не тільки «хмарно», але й гібридні сценарії.

Робота ведеться на перехресних напрямках: з одного боку, потрібно переконатися, що приватні та публічні хмари можуть безшовно взаємодіяти один з одним (наприклад, прокидати ідентифікатори користувачів, робити бекапи, переміщати контейнери або масштабувати сервіси з приватного до публічного при різкому збільшенні навантаження ), а з іншого, ставиться несподіване питання: чи можна зробити «велику» хмару компактною?

На Build 2017 на це питання дається ствердна відповідь. Microsoft представляє технологіюAzureStack, яка дозволяє розгорнути хмарну платформу локально у своєму дата-центрі.

Ще один цікавий аспект, який можна простежити по конференціях Build – це переосмислення змісту концепції хмарних обчислень. Якщо на перших конференціях Microsoft у здебільшого говорить про мобільні та веб-сценарії як цільові для хмари (і звідси відбуваються рішення для розміщення масштабованого бекенду – від веб-додатків до готових віртуальних машин), то згодом стає зрозуміло, що з'являються і нові ніші, не властиві (масово) локальним. дата-центрам.

У 2011 році компанія розповідає про плани зробити управління проектами та кодом також цілком хмарними (що потім виявляється абсолютно природним для тих, хто розробляє хмарні продукти). Так виходить VisualStudioTeamServices – хмарне рішення для управління командою, ведення процесів розробки за різними методологіями, що інтегрується з автоматичним складанням, тестуванням та розгортанням додатків.

Паралельно починає зростати медіанапрямок, націлений на масову обробку медіаконтенту: від кодування до стримінгу з глобальною мережею покриття та адаптивним мовленням. У 2014 році на базі Azure медіагіганти влаштовуватимуть трансляцію Олімпійських ігор у Сочі, а ще через два роки медіасервіси почнуть обростати «інтелектом». У зв'язку з когнітивними сервісами з хмари компанія почне пропонувати розумну обробку відео з вичленуванням емоцій, транскриптів, ключових осіб тощо.

Того ж 2011 року анонсується можливість геореплікації даних між фізично рознесеними локаціями. Глобальність стає важливою властивістю суспільної хмари. Через 6 років, 2017 р., компанія анонсує глобально-розподілену базу даних Cosmos DB, яка виведе Microsoft у лідери хмарного управління даними (згідно з Gartner).

Парадигма хмарних обчислень також поступово переживає трансформацію. Коли уми розробників захоплює тема контейнерів, Microsoft вирішує, що найправильніше рішення – це партнерство з лідером цього напряму. На сцені Build 2015 представники Docker розповідають як запускати контейнери вAzure (на Linux) і анонсують роботу над docker -контейнери для Windows. Через два роки, на Build 2017, Microsoft розповідає про підтримку у хмарі всіх провідних систем для оркестрування контейнерами.

Паралельно серед розробників зростає тема мікросервісів як архітектурного підходу та Serverless, зокрема. На Build 2016 компанія анонсує Azure Functions платформу для безсерверних обчислень. Роком пізніше на конференції Ignite 2017 Сатья Наделла скаже, що Serverless як парадигма – це одна з ключових ставок компанії.

  1. Природні інтерфейси та мобільністьUX

Центральною темою першої конференції Build у 2011 році став анонс Windows 8 (попередньої версії для розробників) – суттєво оновленої та переробленої версії Windows.

З точки зору користувача, ключова зміна – повністю перероблений інтерфейс, орієнтований на сенсорне керування. Microsoft роздає розробникам прототипи планшетів і розповідає, як створювати програми під нову платформу WinRT.

Через рік, компанія показує перший Surface, а акцент в інтерфейсі зміщується від тач-інтерфейсу в бік «континууму» (ця назва з'явиться ще через пару років) досвіду користувача. На Build 2012 значний наголос робиться на гнучку комбінацію способів управління та взаємодії, включаючи торкання та жести, мишу та клавіатуру, а також роботу з пером. Стів Балмер показує зі сцени конференції весь спектр пристроїв під керуванням Windows 8 або Windows Phone 8, під капотом яких ховається загальне ядро ​​операційної системи.

На Build 2013 Microsoft вперше показує свого голосового асистента – Кортану, вбудовану у Windows. Користувачі отримують можливість взаємодіяти з Windows, програмами та інтернет-сервісами голосом.

Поки у фокусі Windows-підрозділу послідовне об'єднання та розширення власної платформи (наприклад, на Build 2014 буде оголошено про запуск Windows 8 для IoT, Інтернету речей), хмарна команда розуміє, що досвід користувача розмивається між різними пристроями і платформами, і < strong>починає нарощувати підтримку iOS та Android з точки зору єдиного мобільного бекенду. На сцені Build 2014 під овації розробників з'являється Мігель де Іказа (Miguel de Icaza) з розповіддю про Xamarin (платформу для крос-платформної мобільної розробки).

Так у mobile-first, частини стратегії Microsoft (з приходом Сатьї Наделли на пост CEO компанія оголосила про нове бачення cloud -first, mobile-first) починає викристалізовуватися два напрямки: розвиток власної вертикалі навколо Windows-платформи та поступове розширення крос-платформної горизонталі.

«Користувачі більше не працюють лише з одним пристроєм».

У власній вертикалі платформа Windows-додатків (UWP, починаючи з Windows 10) розширюється на консолі Xbox та шоломи HoloLens. Платформа Windows Holographic, представлена ​​на Build 2015, суттєво змінює поняття програми та показує радикально нові способи взаємодії з цифровим світом. Microsoft робить величезну ставку на розвиток змішаної реальності.

На Build 2016 компанія вперше в історії конференції приділяє велику увагу ігровому напрямку. Філ Спенсер анонсує прагнення Microsoft зробити ігровий досвід переносимим усередині екосистеми Windows (включаючи Xbox), Windowsдля ігор – знову дуже важливий напрямок.

Особливі для користувача сценарії взаємодії також послідовно отримують свої порції уваги. У 2016 році компанія наголошує на роботі з пером як у Windows 10, так і в окремих додатках – від браузера Microsoft Edge до пакета Microsoft Office 365. З'являються лінійки, Adobe адаптує свої програми під керування жестами та роботу з пером під Windows 10.

Роком пізніше, на Build 2017, у фокусі уваги робота з 3D-контентом: від нового Paint 3D, програми Windows Story Remix та підтримки тривимірних об'єктів в офісному пакеті до спеціалізованих контролерів для платформи Windows Mixed Reality (одночасно анонсується лінійка шоломів від OEM-партнерів Microsoft). Тоді ж Джо Бельфіоре зі сцени конференції оголошує про нову дизайн-систему Microsoft – Fluent Design, яка прагне об'єднати в адаптивну комбінацію різні системи взаємодії – від плоских інтерфейсів та ігор до додатків у змішаній реальності, від введення голосом до керування руками.

«Горизонтальний» крос-платформний напрямок не відстає. По перше, відбувається повний перегляд платформи .NET. На Build 2015 Microsoft оголошує про випуск .NET Core (ядра платформи) відразу з відкритим вихідним кодом та крос-платформенно. Для розробників це сильний сигнал: вперше компанія так сильно інвестує у відкритий код і прямо говорить про любов до Linux. Наступного року Скотт Гатрі на Build 2016 оголосить про купівлю Xamarin, крос-платформна мобільна розробка на .NET стає повністю відкритою.

У 2015 році Microsoft анонсує Office Graph єдиний граф (API) для опису сутностей спільної роботи: від документів та подій до робочих взаємозв'язків. Хоча поки це здається чимось пов'язаним виключно з Office 365, вже наступного року він виросте у Microsoft Graph – універсальний API для взаємодії з об'єктами сценаріїв продуктивності та передачі стану такої взаємодії між пристроями. API тепер можна розширювати своїми даними, фактично інтегруючи один з одним різні графи даних.

У 2016 році на Build компанія представляє BotFramework єдину платформу для створення ботів , причому з явним акцентом саме на крос-платформність. Microsoft каже, що не так важливо, де людина взаємодіє з розумним агентом (на сайті, в мобільному додатку, в месенджері або через цифрового асистента), як те, щоб він міг це зробити скрізь, де це контекстно необхідно. Тому завдання створення єдиного бекенда для ботів виявилося більш, ніж актуальним. Паралельно компанія розширює власні «поверхні» для роботів: Cortana, Skype та Teams (2016), розумні колонки (2017).

Сам досвід розробки також стає крос-платформним. Тому, з одного боку, Microsoft інвестує у можливості розробки під Windows під будь-які платформи. А з іншого, розширює свої інструменти під інші платформи.

Так «бомбою» для розробників став анонс на Build 2016 про вбудовування в Windowsпідсистеми Linux. Microsoft узяв твердий курс на те, щоб зробити розробку під Linux (з акцентом на хмарні сценарії) максимально комфортною для користувачів Windows. І вже 2017 р. зі сцени Build показують, що з магазину Windows Store можна завантажити образи популярних дистрибутивів Linux – Ubuntu, Fedora та Suse. Террі Майерсон, який очолює тоді Windows-напрямок, заявляє про намір зробити Windows найкращим середовищем для розробки.

Пам'ятаючи про різноманітність «хмарних» розробників, компанія починає шлях перенесення свого досвіду у створенні інструментів розробки (Visual Studio) на інші платформи. На Build 2015 Скотт Гатрі оголошує про запуск нового продукту – VisualStudioCode, крос-платформного редактора коду з повністю відкритим кодом. VS Code швидко здобула популярність завдяки розширюваності і сьогодні є основним середовищем для багатьох веб-розробників.

У 2017 році настала черга «важкої артилерії». На базі напрацювань Xamarin Microsoft випускає першу версію VisualStudio для Mac. Компанія каже, що досвід розробки також має бути мобільним, тому, якщо девелопер любить MacOs і хоче розробляти на Xamarin, з Microsoft Graph або під Azure, «ми маємо зробити це максимально комфортним».

  1. Штучний інтелект та розподілена інтелектуальність

ІІ сьогодні – це величезна хайпова тема, всі розуміють, що технології машинного навчання повинні поміняти величезну кількість областей, а технологічні гіганти змагаються, чия AI-first стратегія крутіша.

На Build 2017, розповідаючи про бачення майбутнього, Сатья Наделла оголосив оновлений курс компанії: від стратегіїcloud- first, mobile-first до стратегії intelligent edge, intelligentcloud . Інтелект та розумні сервіси у хмарі стають новою точкою розвитку на всіх рівнях: від інфраструктури до готових сервісів. А запит на інколи автономні інтелект і розумні алгоритми на кінцевих пристроях ставить нові виклики для розробників.

І якщо 2017 став точкою великого стратегічного анонсу, то саму історію можна простежити набагато далі в минуле. Вже на першому Build в 2011 році Microsoft анонсувала два важливі напрямки, ще невеликі, але які потім виростуть у великі «продукти».

Перше, з надр дослідницьких напрацювань Microsoft Research, компанія «упакувала» для розробників Translator API – хмарний сервіс для автоматичного перекладу. Тоді ще ніхто не знав, що він стане одним із центральних сервісів для сімейства когнітивних сервісів (Microsoft Cognitive Services оголошено через 5 років як набір готових «розумних» сервісів – від перекладу до аналізу зображень та мови), а також основою такого проривного продукту, як Skype Translator, що дозволяє практично в реальному часі реалізувати переклад між співрозмовниками різними мовами (оголошено на Build у 2015 році). До речі, в 2017 році Microsoft на базі API перекладу показала на Build розширення для PowerPoint, що дозволяє на льоту створювати субтитри для глядачів будь-якою з багатьох доступних мов.

Самі когнітивні сервіси поступово розвиваються від стадії готових блоків до налаштованих рішень. Той самий сервіс перекладу тепер можна донавчити власними словниками, з урахуванням сервісу розпізнавання зображень можна зробити сервіс, заточений під свій клас зображень, а розпізнавання мови можна налаштувати під специфічну лексику чи умови «знімання звуку». Показаний у 2016 році кейс із аналізом зашумлених замовлень у MacАвто тепер стає масово доступним.

Друге, компанія в тому ж 2011 році анонсує ррозширенняAzureMarketplaceготовими дата-сетами(наборами даних, які розробники та фахівці з роботи з даними використовують для навчання моделей). В цілому стає зрозуміло, що для реального бізнес-застосування машинного навчання не вистачає тих самих (розмічених) даних. Тому ще кілька років основний акцент робиться на накопиченні та обробці даних, Microsoft наголошує на адаптації у хмарі індустріальних рішень (з відкритим кодом) – Hadoop, Apache Spark та інших.

Паралельно набирає обертів тема глибокого машинного навчання, deep learning, на базі нейронних мереж – компанія готує апаратну та софтверну інфраструктуру для прориву в цьому напрямку.

em>

На 2015 р. припадають два важливих анонсу: 1) Azure Machine Learning (згодом Azure ML Studio) – візуальне online-середовище для навчання моделей машинного навчання з готовими блоками алгоритмів та можливістю комбінувати готові та власні джерела даних, та 2) Power BI – додаток для аналітиків, що дозволяє не лише візуалізувати дані у вигляді зручних дашбордів, але й підключити ті самі передбачувальні та аналітичні моделі. Машинне навчання стає ближче для «простих смертних», Microsoft заявляє про плани щодо «демократизації штучного інтелекту» – бажання знизити поріг входу для розробників та кінцевих користувачів.

На Build 2016 Microsoft представляє Azure IoT – хмарний сервіс для масивної обробки даних, що надходять від віддалених пристроїв (Інтернет речей), і надсилання ними керуючих сигналів. Весь комплекс збору, зберігання та аналізу даних вибудовується в комплексну програму Cortana Intelligence Suite. Але разом із цим все голосніше звучить запит на перенесення розумної логіки безпосередньо на кінцеві пристрої.

Тому разом з оголошеною стратегією intelligent edge на Build 2017 компанія показує попередню версію нового продукту - AzureIoTEdge, що дозволяє перенести на кінцеві пристрої навчені моделі та готові сервіси, фактично розподіляючи інтелект між периферією та хмарою.

У 2017 році Сатья Наделла називає штучний інтелект однією з чотирьох великих ставок компанії (поряд зі змішаною реальністю, квантовими обчисленнями та безсерверними обчисленнями).

До нових сесій та нових відкриттів залишається дедалі менше часу. Не пропустіть трансляцію 7 травня. Build – ключовий захід для тих, хто хоче дізнатися про майбутнє Microsoft та технології.

 

Інші новини

Найкраща ціна