Стеження в електронній пошті та як від неї захиститися
Стежка в електронній пошті та як від неї захиститися
Уявіть, що у вашій поштовій скриньці — тій, яка для справжньої пошти, встановлена камера, яка уважно стежить, які рекламні листівки вас зацікавили, а які ви відправляєте в сміття не читаючи. Можливо, ви про це не задумувалися, але електронна пошта надає творцям спаму і рекламних розсилок саме такі можливості.
За час свого існування електронна пошта пройшла шлях від надсилання простих текстів до можливості створювати барвисті листи з використанням різних шрифтів, стилів та вбудованих зображень. Тепер за своїми можливостями електронні листи близькі до звичайних інтернет-сайтів — і це дає відправникам можливість вбудовувати в них елементи, що дозволяють стежити за тим, що ви робите у свою поштову скриньку.
Як працює стеження в електронній пошті?
Дослідники з Принстонського університету проаналізували близько тисячі рекламних розсилок на предмет наявності в них можливостей стежити за адресатами. Як з'ясувалося, 70% отриманих ними листів містили рекламні трекери - автоматично завантажуються елементи на кшталт невидимих картинок, які не тільки повідомляють відправнику, коли і кілька разів ви відкрили лист, але і передають в рядку запиту особисті дані, такі як e-mail. Крім того, запит на трекінговий домен розкриває вашу IP-адресу, за якою можна приблизно встановити ваше місцезнаходження.
З одного боку, такі технології дозволяють творцям розсилок робити їх більш ефективними: наприклад, за допомогою так званих A/B-тестів визначати, на листи і з якою темою (скажімо, з емодзі або без) люди з більшою ймовірністю кликають. З іншого боку, рекламні трекери можуть зберігати в браузері cookie-файли, щоб потім «дізнатися» вас на інших сайтах, навіть не пов'язаних з темою розсилки.
Так рекламна мережа, якій він належить трекер, отримує більше інформації про ваші інтереси, яку може далі продавати рекламодавцям. Скажімо, якщо ви відкрили листа про знижки на кросівки, незабаром реклама спортивного взуття може почати переслідувати вас по всьому Інтернету.
Як захиститись?
Якщо ви користуєтеся для читання пошти веб-клієнтом від Gmail або Yandex, вам пощастило трохи більше: ці провайдери (а можливо, і деякі інші) самі скачують для вас всі зображення з листа, а потім передають вам. У такому разі рекламні мережі не можуть ні зберегти у вас у браузері cookie-файл, ні навіть дізнатися, чи прочитали ви лист чи ні.
Є хороші новини і для користувачів пошти від інших компаній: засоби для блокування веб-трекерів непогано справляються і з поштовим стеженням, а IP-адресу можна приховати за допомогою VPN.
Ось кілька порад, які допоможуть вам захиститися від стеження через електронну скриньку:
- Вимкніть автоматичне завантаження зображень у поштового клієнта та завантажуйте зображення тільки для довірених відправників.
- Якщо листи без картинок здаються вам занадто нудними, використовуйте засіб для блокування стеження — наприклад, «Захист від збору даних» в Kaspersky Internet Security.
- Використання VPN — наприклад, Kaspersky Secure Connection — допоможе приховати від рекламодавців ваш реальний IP.
