+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Система на основі штучного інтелекту Microsoft навчилася тонкощам гри в маджонг

Система на основі штучного інтелекту Microsoft навчилася тонкощам гри в маджонг

Система Super Phoenix, розроблена вченими з Microsoft Research Asia, отримала престижний 10 розряд на найбільшої онлайн-майданчику гри в маджонг Tenhou. Такий високий статус має лише 180 осіб у світі.

Вчені з Microsoft Research (MSR) Азія створили систему на основі штучного інтелекту (ІІ), яка навчилася тонкощам гри в маджонг. Маджонг вважається однією з найскладніших ігор із погляду освоєння алгоритмами, т.к. у ній є випадковий фактор.

Super Phoenix (Suphx) стала першою ІІ-системою, яка отримала 10-й дан (розряд) на Tenhou, онлайн-платформі для змагань з риічі-маджонг, що налічує понад 300 000 учасників з усього світу. Такий кваліфікацією мають лише 180 осіб. Це максимальний на даний момент розряд для алгоритму, що на вищому рівні грають лише кілька визнаних професіоналів.

Для створення системи використовувалося глибоке навчання з підкріпленням (deep reinforcement learning) – комплексний принцип навчання алгоритмів, що ґрунтується на комбінації глибокого навчання та навчання з підкріпленням. Suphx освоїла тонкощі маджонга, взявши участь у 5000 ігор за 4 місяці. Система поступово збільшувала якість та швидкість гри. Зараз алгоритм має власну стратегію, яка включає навмисно слабкі ходи, що дозволяють у результаті отримати більшу перевагу.

На відміну від шахового, в яких ІІ вже досяг значних успіхів, маджонг є грою з неповною інформацією. Учасникам відомі не всі фактори, наприклад, не можна побачити зображення на кісточках суперника. Процес ігри нагадує покер – від учасників потрібна хороша пам'ять, спостережливість, стратегічне мислення та вміння блефувати.

На думку вчених з MSR наявність випадкового фактора в маджонгу є унікальним викликом для систем ІІ, а отриманий досвід у навчанні алгоритмів нелінійним завданням зможе знайти своє застосування у реальних життєвих ситуаціях, пов'язаних із набором невідомих факторів.

Раніше Microsoft Research та Maluuba навчили штучний інтелект грі в Ms. Pac-Man, яка була випущена для однієї з перших домашніх консолей Atari 2600. Алгоритм побив світовий рекорд, набравши 999 990 балів, тоді як найкращий результат людини – 266 360 балів.

Інші новини