Oracle: люди більше довіряють роботам, ніж своїм керівникам
Oracle: люди більше довіряють роботам, ніж своїм керівникам
Люди більше довіряють роботам, ніж своїм керівникам — такі результати другого щорічного дослідження «AI at Work» («ІІ на роботі»), проведеного Oracle і Future Workplace, дослідницькою компанією, яка займається підготовкою керівників до проривних інновацій в розвитку та залучення персоналу. Опитування 8370 співробітників, менеджерів і HR-керівників з 10 країн показало, що штучний інтелект вже змінив відносини між людьми і технологіями на роботі і трансформує роль HR-відділу в залученні, утриманні та розвитку співробітників.
Всупереч поширеним побоюванням, що штучний інтелект замінить людей і приведе до скорочення робочих місць, опитування показало, що співробітники, керівники та HR-директори по всьому світі відзначають помітне зростання використання ІІ в компаніях і багато з оптимізмом зустрічають можливості ІІ.
50% співробітників використовують штучний інтелект у своїй роботі проти 32% у минулого року, що підтверджує зростання популярності ІІ.
У Китаї та Індії зі штучним інтелектом працює в два рази більше співробітників (77% і 78% відповідно), ніж у Франції (32%) та Японії (29%).
Більшість співробітників (65%) ставляться з оптимізмом, ентузіазмом і вдячністю до перспективи спільної роботи з роботами, і майже чверть говорять про тому, що у х хороші відносини з ІІ.
Найбільше раді штучному інтелекту в Індії (60%) та Китаї (56%), за ними слідують — співробітники з ОАЕ (44%), Сінгапуру (41%), Бразилії (32%), Австралії/Нової Зеландії (26%), Японії (25%), США (22%), Великобританії (20%) та Франції (8%).
Чоловіки більш позитивно ставляться до використання ІІ на роботі, ніж жінки (32% чоловіків проти 23% жінок).
Зростання використання ІІ в робочому процесі має величезний вплив на відносини співробітників з керівниками. У результаті традиційна роль HR-відділу та керівництва трансформується.
64% людей довіряють роботам більше, ніж своїм керівникам, і половина звернулася би за порадою швидше до роботу, ніж до вищого менеджера.
В Індії (89%) і Китаї (88%) найвищий відсоток готових покладатися на роботів, а не на керівників, за ними слідують — Сінгапур (83%), Бразилія (78%), Японія (76%), ОАЕ (74%), Австралія/Нова Зеландія (58%), США (57%), Великобританія (54%) та Франція (56%) .
Чоловіки більшою мірою, ніж жінки (56% проти 44%), віддають перевагу ІІ керівникам.
82% працівників вважають, що роботи можуть виконувати роботу краще, ніж керівники.
Коли респондентів запитали, яку роботу роботи можуть виконувати краще, 26% назвали надання неупередженої інформації, 34% — дотримання термінів виконання роботи, 29% — вирішення проблем, 26% — управління бюджетом.
Коли респондентів запитали, з чим краще справляються керівники, 45% назвали розуміння почуттів співробітників, 33% — коучинг, 29% — створення робочої культури.
ІІ — це всерйоз і надовго: організації повинні навчитися ефективно використовувати його, щоб бути конкурентоспроможними
Вплив ІІ тільки починає проявлятися. Щоб скористатися його перевагами і не залишитися позаду конкурентів, організації повинні спростити і організувати використання ІІ в робочих процесах.
76% співробітників (і 81% HR-керівників) зазначають, що встигати за технологічними змінами в роботі — завдання непросте.
Співробітники хочуть спростити роботу з ІІ завдяки інтуїтивно зрозумілому інтерфейсу користувача (34% респондентів), навчанню кращих практик (30%) та обліку їх індивідуальних потреб (30%).
Безпека (31%) та конфіденційність (30%) є головними факторами, які перешкоджають використанню ІІ на роботі.
Цифрові аборигени покоління Z (43%) та міленіалі (45%) більше стурбовані питаннями конфіденційності та безпеки на роботі, ніж співробітники покоління X (29%) та післявоєнне покоління Babby Boomers (23%).
«Нові досягнення в області машинного навчання та штучного інтелекту швидко набувають широкого поширення, кардинально змінюючи то, як люди взаємодіють з технологіями та колегами. Як показує це дослідження, стосунки між людьми і машинами піддаються перегляду і не існує універсального підходу до управління цими змінами. Організації повинні разом зі HR-фахівцями персоналізувати підхід до впровадження ІІ на робочих місцях, щоб відповідати мінливим очікуванням своїх команд по всьому світу»,— каже старший віце-президент з направлення Human Capital Management Cloud, Oracle.
«За останні два роки ми виявили, що співробітники стали ставитися більш оптимістично до впровадження ІІ в організації і провідної ролі HR в цьому процесі. Опитування 2019 року показує, що ІІ змінює не тільки відносини між співробітниками та керівництвом, але також роль керівника в робочому просторі, керованому ІІ. Керівники зможуть зберегти свою лідерську роль у майбутньому, тільки якщо будуть більше часу приділяти застосуванню та розвитку своїх навичок міжособистісного спілкування, залишивши технічні навички та рутинні завдання роботам», — додав директор з досліджень, Future Workplace.
«Результати дослідження 2019 року свідчать, що далекоглядні компанії вже використовують переваги ІІ, — зазначила партнер-засновник, Future Workplace. — По мірі того, як співробітники і керівники все більше використовують штучний інтелект у робочих процесах, вони позбавляються страхів і проникаються ентузіазмом, тому що бачать, як ІІ дозволяє їм позбавитися від рутини і більше часу приділяти завданням, крити. >