+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Опубліковано Blender 2.81 - вільний пакет 3D-моделювання

Опубліковано Blender 2.81 - вільний пакет 3D-моделювання

Опубліковано випуск вільного пакета 3D-моделювання Blender 2.81, до якого увійшло понад тисячу виправлень та покращень, підготовлених за чотири місяці з моменту формування значної гілки Blender 2.80.

Основні зміни:

  • Запропоновано новий інтерфейс для навігації по файловій системі, реалізований у формі спливаючого вікна з типовою для файлових менеджерів начинкою. Підтримуються різні режими перегляду (список, мініатюри), фільтри, панель з опціями, що динамічно виводиться, розміщення видалених файлів у кошик, запам'ятовування змінених налаштувань;
    Реалізовано функцію перейменування груп елементів у пакетному режимі. Якщо раніше можна було перейменувати лише активний елемент (F2), то тепер цю операцію можна виконати і для виділених елементів (Ctrl) F2). При перейменуванні підтримуються такі можливості, як пошук із заміною на основі регулярних виразів, завдання масок префікса та суфікса, чищення символів та зміна регістру символів;
    Проведено роботу з підвищення зручності роботи з вікном структури проекту (Outliner). Виділення в Outliner тепер синхронізовані з усіма 3D-уявленнями (viewport). Додана навігація по елементах за допомогою клавіш вгору та вниз, а також розкриття та згортання блоків клавішами вправо та вліво. Забезпечена підтримка виділення діапазонів через клік із утримуванням клавіші Shift та додавання нових елементів до вже виділених через клік із утриманням Ctrl. Додано можливість виділення субелементів, що відображаються у вигляді піктограми. Додано опцію для показу прихованих об'єктів. Представлені піктограми для обмежень, груп вершин та секвенсора;
    Додані нові інструменти для скульптурного моделювання, такі як кисть для імітації деформації каркасу моделі, кисть еластичної деформації зі збереженням об'єму, пензель малювання з деформацією полігональної сітки, інструмент для обертання та масштабування навколо опорної точки зі збереженням симетрії, інструмент для фільтрації полігональної сітки, деформуючий одночасно;
  • Додано нові інструменти зміни топології: Voxel Remesh для створення полігональної сітки парним з числом граней та усуненням проблем з перетинами, шляхом перетворення їх у об'ємне уявлення та назад. QuadriFlow Remesh для створення полігональної сітки з чотирикутними осередками, кількома полюсами та крайовими петлями, що повторюють кривизну поверхні. В інструменті Poly Build реалізовано можливості зміни топології, наприклад, для видалення елементів полігональної сітки тепер можна використовувати клік із натисненням Shift, для додавання нових елементів - клік із натиснутим Ctrl, а для зміни позиції клік із перетягуванням;
  • У движку рендерингу Cycles з'явилася можливість апаратного прискорення трасування променів з використанням платформи NVIDIA RTX. Додано новий режим придушення шумів після рендерингу, заснований на використанні розвивається компанією Intel бібліотеки OpenImageDenoise. У засоби адаптивної шматкової побудови гладких поверхонь (Adaptive Subdivision) доданий режим усунення швів між гранями, викликаних усуненням або різнорідністю матеріалів. Реалізовано нові шейдери для текстур (White Noise, Noise, Musgrave, Voronoi);
    В інструменти трансформації додано підтримку переміщення вихідних позицій (Object Origin) об'єктів без їх явного виділення, а також можливість трансформації батьківських елементів, не торкаючись дочірніх. Доданий режим трансформації з дзеркалюванням по осях Y та Z;
    Реалізовано нові опції прив'язки ребер (Edge Snapping): Edge Center, для прив'язки по центру ребра та Edge Perpendicular для прив'язки по найближчій точці на ребрі. Доданий новий режим злиття вершин "Split Edges & Faces", що автоматично розділяє суміжні ребра і грані для виключення перекриття геометрії; режим м'яких тіней та можливість використання прозорості при шейдингу на базі BSDF. Реалізації режимів змішування Additive і Multiply замінені на еквіваленти на базі шейдерів, сумісні з двигуном Cycles. Перероблена система рельєфного текстурування, яка стала простішою в налаштуванні та якіснішою;
    В Viewport додані нові опції для відображення 3D-сцени з використанням режиму рендерингу Look Development (Material Preview) у двигунах Cycles та Eevee, що дозволяє швидко протестувати розширені діапазони яскравості (HDRI) та накладання текстур. Кожен вікно перегляду 3D-сцени тепер може містити власний набір видимих ​​колекцій. У аналізатор полігональної сітки додано підтримку мішів з модифікаторами, а не тільки вихідних мішів. Об'єкти із зображеннями можуть бути налаштовані для відображення тільки в бічній проекції;
    Додано експериментальну систему Library Overrides, яку можна використовувати замість механізму проксі для локального перевизначення зв'язаних персонажів та інших типів даних. На відміну від проксі, нова система дозволяє створювати кілька незалежних перевизначень одних пов'язаних даних (наприклад, визначальних персонажів), допускає рекурсивне перевизначення та додавання нових модифікаторів або обмежень;
  • У засобах для створення анімації забезпечено точне управління обертанням та масштабуванням у зчленуваннях, обмеженнях і драйверах;
  • В ескізному олівці (Grease Pencil) розширені можливості інтерфейсу користувача, реорганізовані меню, додані нові інструменти, операції, пензлі, передналаштування, матеріали та модифікатори;
    Додано підтримку звукового кодеку Opus та формату контейнера WebM. Реалізовано підтримку відео WebM/VP9 з прозорістю;
  • У секвенсорі доданий оператор для додавання/видалення згасання для всіх смуг та підтримка запобіжного завантаження кадрів для заповнення кешу;
  • Розширено Python API, додано нові обробники та забезпечено динамічний висновок спливаючих підказок для операторів. Версія Python оновлена до 3.7.4;
  • Оновлено доповнення. Додано налаштування "Enabled Add-ons Only" для показу у списку тільки включених додатків. Поліпшено підтримку форматів glTF 2.0 (GL Transmission Format) та FBX (Filmbox).

Інші новини