Моделі XaaS (все-як-послуга, anything-as-a-service) змінюють майбутнє аутсорсингу
Моделі XaaS (все-як-послуга, anything-as-a-service) змінюють майбутнє аутсорсингу
Позначилося протистояння традиційного ІТ-аутсорсингу і нестримного зростання хмарних моделей «все-як-послуга» (anything-as-a-service, XaaS). Масштабованість, контроль та практично необмежена гнучкість XaaS приваблюють все більше клієнтів, підриваючи основи звичайного аутсорсингу. Але фахівці впевнені, що обидва підходи здатні мирно співіснувати.
Завдяки XaaS відбулося зрушення парадигми в управлінні ІТ-операціями та інфраструктурою. Потреба у командах ІТ-аутсорсингу в нинішньому вигляді, безумовно, знижується, проте це означає, що фахівцям більше не доведеться виконувати незначні завдання. Час, що звільнився, вони можуть допомагати організаціям на вищому рівні – впроваджувати інновації та використовувати досвід інших підприємств з різних областей. видання ComputerWeekly.
Безперечно, ІТ-лідери прагнуть відшукати найбільш ефективні стратегії аутсорсингу в змінному ІТ-середовищі і при цьому враховують переваги всіх методик. Угоди в області як традиційного ІТ-аутсорсингу, так і XaaS з 2016 року відчутно зросли, хоч і на різну величину – на 11% та 71% відповідно до 2019 року.
Компанії, обтяжені високими витратами на традиційні послуги ІТ, зрозуміло, виграють від переходу до хмарної моделі XaaS. Однак справжня цінність цього переходу полягатиме в нових технологічних можливостях, що надаються фірмам – адже їх заощадження будуть реінвестувати в ініціативи цифрових стратегій.
Звичайно, ціноутворення залишиться основною частиною будь-якої аутсорсингової пропозиції, але оцінка вартості повинна проводитися не за найдешевшою пропозицією, а за співвідношенням ціни та загальної якості послуги. Для багатьох ІТ-організацій йдеться вже не про ефективність, а про створення ціннісно-орієнтованих послуг. ІТ більше не є підтримуючою функцією, вони лежать в основі створення всіх продуктів, послуг та операцій компанії.
У 2018 році лише 15% компаній зі списку Forbes Global 2000 використовували аутсорсинг від одного постачальника, тоді як у 2008 році ця частка становила 42%. У результаті конкуренція серед постачальників послуг стає дедалі агресивнішою, особливо щодо нових гравців, які пропонують релевантні та унікальні аутсорсингові рішення, зокрема послуги XaaS. Клієнти все частіше звертаються до нішевих гравців, які виявляють творчий підхід у своїх рішеннях, особливо в області SaaS і PaaS. Крім того, постачальникам потрібно спочатку здобути довіру клієнта, просто запропонувати послугу недостатньо.
Моделі XaaS змінюють багато параметрів, встановлені традиційним аутсорсингом, особливо у сфері диференціації послуг. Наприклад, завдяки хмарним технологіям стало можливим поширення широких готових сервісів додатків, що надаються як PaaS. Вони забезпечують автоматизацію багатьох процесів, дозволяють спростити послуги шляхом форсування стандартизації та знижують витрати.
Широко висвітлені у ЗМІ проблеми таких аутсорсерів, як Carillion, Interserve та Capita, сприяли негативному сприйняттю галузі. Великі ІТ-аутсорсингові компанії працюють у серйозних масштабах, тому будь-які навіть незначні помилки можуть поставити бізнес під загрозу. Фахівці вважають, що багато компаній зосереджені на заробітку і не створюють довгострокових партнерських відносин.
З огляду на помилки великих аутсорсингових компаній, їх клієнти намагаються не тільки забезпечити потреби бізнесу в В найближчому майбутньому, але й охопити контрактом весь спектр можливих невдач. Фахівці пропонують компаніям перейти від спрощеної системи аутсорсингу за добовою ставкою, яка може породити змагальні відносини між клієнтом і постачальником, до підходу, заснованого на результатах. Це дозволить клієнту та аутсорсинговій компанії спільно працювати над досягненням спільної мети та відкриє дорогу невеликим інноваційним компаніям, які поки що не можуть працювати з більшими підприємствами.
ІТ-аутсорсинг давно адаптувався до нових технологій та конкуруючих послуг. Проте існує низка ситуацій, коли послуги XaaS більше підходять для фірм, ніж традиційні аутсорсингові моделі.
Так, XaaS ідеально підходить для взаємозамінних послуг. Хостинг-сервіси є найбільш очевидними прикладами, але XaaS може використовуватися усюди, де надаються стандартні послуги, будь то база даних у вигляді PaaS (платформа як послуга), стандартне ПЗ у вигляді SaaS (ПЗ як послуга) або бізнес-процеси, що надаються як BPaaS (бізнес-процес як послуга).
У період величезної нестачі робочих рук важливо автоматизувати прості завдання, щоб кваліфіковані співробітники могли зосередитися на складніших і ціннісно-орієнтованих проблемах. Так, постачальники SaaS відповідають за оновлення, виправлення та безпеку, знімаючи ці завдання з клієнта. У таких галузях, як маркетинг, це має велике значення, оскільки основний персонал не має знань та навичок для виконання такої допоміжної роботи.
Традиційні форми аутсорсингу трансформуються під дією хмарних моделей XaaS і дозволяють навіть невеликим підприємствам використовувати колись дорогі програми, включаючи планування ресурсів підприємства (ERP) та управління роботи з клієнтами. А це відкриває дорогу до використання інновацій навіть найменшим компаніям