Microsoft представила DirectX 12 Ultimate
Microsoft представила DirectX 12 Ultimate
Слідом за презентацією консолі Xbox Series X компанія Microsoft представила свіже оновлення свого API DirectX - DirectX 12 Ultimate. Якщо коротко, то в новій версії Microsoft об'єднала DirectX 12 та DirectX Raytracing (DXR) 1.1, а також додала до офіційних специфікацій деякі розширення та функції. А ще було оновлено логотип — Microsoft повернулася до римських цифр.
До складу DirectX 12 Ultimate увійшло все те, що вже було у складі DirectX 12_1, а також усі складові DXR. Тому на даний момент аж ніяк не кожна відеокарта зможе похвалитися підтримкою DirectX 12 Ultimate. Фактично це можуть собі дозволити тільки відеокарти NVIDIA GeForce RTX 20-ї серії. А ось AMD підтримка нової версії API з'явиться лише в наступному поколінні графічних процесорів на архітектурі RDNA 2.
DirectX Raytracing 1.1 включає невеликі оновлення початкового API DXR. Нова версія включає такі нові методи, як Inline Raytracing та непряме виконання променів. Здається, тут розробникам пропонується фактично те саме, що й у Vulkan RT, що нещодавно вийшов, тобто можливість запуску розрахунку трасування одного променя з шейдера, а не великої групи променів. По суті, рішення трасування променів тут відбувається прямо під час її виконання, а не за заздалегідь заданими напрямками, що потребує менше ресурсів.
Також частиною DirectX 12 Ultimate стали такі функції, як Variable Rate Shading 2 (VRS 2), Mesh Shaders та Sampler Feedback. Коротко нагадаємо, що технологія VRS забезпечує приріст продуктивності за рахунок виконання більш простих затінень у менш важливих галузях сцени. Mesh Shaders раніше було розширенням NVIDIA, яке дозволяло ефективніше обробляти великі обсяги. даних. Нарешті, Sampler Feedback дозволяє більш ефективно витрачати відеопам'ять - потенційно, "споживання" пам'яті грою можна скоротити до 10% від звичайного значення.
Ключова мета DirectX 12 Ultimate полягає в тому, щоб надати розробникам єдину платформу для ПК та майбутньої Xbox Series X. Остання, нагадаємо, якраз стане носієм графічного процесора з архітектурою AMD RDNA 2, так що вже незабаром не тільки NVIDIA зможе похвалитися графічними процесорами з підтримкою DirectX 12 Ultimate.
Для користувачів поява DirectX 12 Ultimate насамперед має спростити вибір відеокарт. Якщо прискорювач підтримує нову версію API, це означає, що він підтримує повний набір сучасних функцій, включаючи трасування променів, VRS тощо. До того ж, користувач знатиме, що відеокарта з DirectX 12 Ultimate буде мати як мінімум ті ж можливості, що і Xbox Series X. І хоча поки що ігор з підтримкою всіх можливостей нової версії API немає, згодом вони з'являться, особливо з виходом нової консолі. До речі, хоч PlayStation 5 також отримає графіку RDNA 2, у неї підтримки нового API не буде.
