Gartner викрили отримання хабарів за позиції в магічному квадранті
Gartner викрили отримання хабарів за позиції в магічному квадранті
Gartner повідомила, що припиняє складати магічний квадрант в галузі уніфікованих комунікацій. Своє рішення аналітична компанія пояснила бажанням "переорієнтувати" дослідження, проте цілком могла позначитися критика ІТ-виробників: ті звинувачували Gartner у нечесному складанні звітів.
У серпні 2014 року NetScout Systems, що займається випуском продуктів для управління продуктивністю мережі, подала позов проти Gartner, звинувативши опонента в тому, що компанії, які оплачують консультаційні послуги Gartner, стоять у рейтингу вище, ніж ті, які цього не роблять. У заяві-відповіді віце-президент Gartner з корпоративних комунікацій називав скарги NetScout абсолютно безпідставними.
Раніше, у 2009 році, розробник програмного забезпечення для архівування електронної пошти ZL Technologies подала позов з аналогічним звинуваченням у хабарі та загальну несправедливість при складанні магічних квадрантів. Проте позов, який розглядалося у Каліфорнії, суддею не було задоволено.
Протягом багатьох років клієнти та реселери в системі уніфікованих комунікацій (UC) покладалися на ринкові звіти, такі як магічний квадрант Gartner, щоб визначити провідних постачальників. Хоча магічний квадрант був далеко не найповнішим оглядом ринку, він давав основну інформацію про деяких провідних провайдерів у галузі комунікацій і про те, що вони можуть запропонувати.
Тим не менш, у січні 2019 року в короткій замітці про рішення «переорієнтувати» свої дослідження Gartner оголосила, що епоха магічного квадранта добігає кінця. У статті йдеться про те, що в міру того, як моделі корпоративних закупівель продовжують зрушуватися у бік хмарних рішень для UC та контакт-центрів (CC), магічний квадрант для уніфікованих комунікацій з локальним розміщенням більше не потрібний.
Деякі експерти, однак, вважають, що рішення про ліквідацію магічного квадрата UC у 2019 році є ознакою того, що люди остаточно втратили довіру до звіту. З іншого боку, це може бути просто ознакою того, що Gartner необхідно оновити свої звіти, щоб відповідати вимогам ринку, що змінюється. Наприклад, вони радять почати випускати єдиний магічний квадрант для об'єднаних комунікацій (UCC), а не скасувати повністю UC квадрант. Поняття «комунікація» (communication) та спільна робота (collaboration) природно пов'язані між собою у бізнес-середовищі, і це дало б можливість розширити охоплення постачальників.
Хоч це може бути кінцем для магічного квадранта UC, Gartner оголосила, що звіти про уніфіковані комунікації як послугу (UCaaS) та контакт-центри як послуги (CCaaS) продовжуватимуть виходити. Однак тепер фокус цих видань буде зрушений у бік постачальників комплексних рішень у сфері SaaS. Це означає, що в майбутніх оглядах з'являться тільки провайдери, які займаються розробкою, управлінням та супроводом комплексних рішень для уніфікованих комунікацій та контакт-центрів.
На думку експертів, Gartner має сенс зосередити увагу на сферах, орієнтованих на програмне забезпечення, оскільки галузь продовжує рухатися у напрямку хмари. Покупці UC до початку 2019 року рідко наголошують на таких речах, як «повнота бачення». Натомість їх вибір часто визначається можливістю інтеграції чи популярністю бренду.
Хоча рішення про усунення магічного квадранта UC є спірним, він показує, що Gartner приділяє увагу настроям на ринку. Не виключено, що вимога про надання комплексних рішень може призвести до додаткових скарг від постачальників, які також незадоволені тим, як Gartner складає свої дослідницькі звіти.
