+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Blender 2.80 - опубліковано випуск вільного пакету 3D-моделювання Blender

Blender 2.80 - опубліковано випуск вільного пакету 3D-моделювання Blender

Після двох років розробки опубліковано випуск вільного пакету 3D-моделювання Blender 2.80, який став одним із найзначніших випусків в історії проекту.

Основні нововведення:

  • Кардинально перероблений інтерфейс користувача, який став більш звичним для користувачів, які мають досвід роботи в інших графічних пакетах. Запропоновано нову темну тему оформлення та звичні панелі із сучасним набором піктограм замість текстових описів.

Зміни також торкнулися методів роботи з мишею/планшетом та гарячих клавіш. Наприклад, виділення тепер за замовчуванням здійснюється лівим кліком або переміщенням із утримуванням лівої кнопки миші, а правим кліком викликається контекстне меню. Додано меню швидкого доступу до найчастіше використовуваним функціям. Оновлено розкладку в редакторі властивостей та розділи налаштувань. Запропоновано концепції шаблонів та робочих просторів (вкладок), що дозволяють швидко розпочати роботу над необхідним завданням або перемикатися між декількома завданнями (наприклад, скульптурне моделювання, малювання текстур або відстеження руху) та дають можливість адаптувати інтерфейс під свої переваги;

Реалізовано цілком переписаний режим Viewport, що дозволяє відобразити 3D-сцену у формі, оптимізованої для різних завдань та інтегрований з робочим процесом. Також запропоновано новий двигун швидкого рендерингу робочої області (Workbench), оптимізований для сучасних графічних карт і що дозволяє виконувати роботу з активним переглядом при маніпуляціях з макетом сцени, моделюванні та скульптурному моделюванні.

  • Двигун Workbench підтримує оверлеї, що дозволяють змінювати видимість елементів та керувати їх накладенням. Оверлеї також тепер підтримуються під час перегляду результатів відтворення рендерами Eevee та Cycles, що дозволяє редагувати сцену з повним затіненням. Перероблено перегляд симуляції диму та вогню, який наближений до результатів малювання з використанням фізично коректного рендеру.

  • На базі движка Eevee підготовлено новий режим рендерингу LookDev, що дозволяє протестувати розширені діапазони яскравості (HDRI) без зміни налаштувань джерел освітлення. Режим LookDev також може застосовуватися для перегляду роботи движка рендерингу Cycles.
  • У 3D Viewport і редактор розгорток (UV) додані нові інтерактивні інструменти та гізмо, а також нова контекстна панель інструментів, на яку винесені в тому числі інструменти, що раніше викликаються тільки через Клавіатурні комбінації. У різні елементи, включаючи джерела світла, камеру та тло композитингу, додані гізмо для коригування форми та атрибутів;
  • Додано новий рендер Eevee, який підтримує фізично коректний рендеринг у режимі реального часу і використовує лише GPU (OpenGL) для рендерингу. Eevee може застосовуватися як для фінального рендерингу, так і у вікні Viewport для створення ресурсів у реальному часі. Eevee підтримує матеріали, створені з використанням єдиних з двигуном Cycles шейдерних нод, що дозволяє виконати в Eevee відтворення існуючих сцен без окремого налаштування, у тому числі в режимі реального часу. Для авторів ресурсів до комп'ютерних ігор пропонується шейдер Principled BSDF, сумісний з шейдерними моделями багатьох ігрових двигунів;
  • Додано систему двовимірного малювання та анімації Grease Pencil, що дозволяє створювати ескізи в 2D і потім використовувати їх у 3D-оточенні як тривимірні об'єкти (на основі кількох плоских ескізів у різних ракурсах формується 3D-модель). Об'єкти Grease Pencil є складовою частиною Blender та інтегруються з існуючими інструментами виділення об'єктів, редагування, управління та зв'язування. Малюнки можуть перетворюватися на шари і малюватись з використанням матеріалів та текстур, а також редагуватися та застосовуватися при скульптурному моделюванні за аналогією з мешками. Для деформування та забарвлення можуть використовуватися типові модифікатори мешків. При рендерингу можливе застосування ефектів, таких як розмиття, створення тіней або освітлення країв.
  • У системі рендерингу Cycles забезпечена підтримка таких можливостей, як створення підкладок для композитингу з використанням технології Cryptomatte, шейдинг волосся та об'єму на базі BSDF і застосування випадкового підповерхневого розсіювання (SSS). Реалізовано режим комбінованого рендерингу, в якому одночасно використовуються GPU та CPU. Значно прискорено рендеринг із використанням OpenCL. Для сцен, що не вміщаються в пам'ять GPU, додано підтримку CUDA;
  • У режимі редагування з'явилася можливість одночасного редагування кількох мешків, включаючи накладання текстур (UV mapping), а також редагування та позиціонування каркасу кількох об'єктів. Для контролю деталізації моделі з одночасним виконанням згладжування задіяна технологія OpenSubdiv;
  • Еталонні фонові зображення для опису тепер розміщуються як об'єкти і можуть компонуватися і трансформуватися разом зі сценою;
  • Шари та групи замінені на колекції, що дозволяють організовувати розміщення об'єктів на сцені та маніпулювати групами об'єктів та їхньою прив'язкою, використовуючи простий інтерфейс у стилі drag & drop. У 3D Viewport додані швидкі операції для переміщення об'єктів між колекціями та інструментами для більш точного керування їх видимістю за допомогою тимчасового та постійного приховування, у тому числі за типом об'єкта;
  • Покращені засоби для анімації та ригінгу. Для ригінгу запропоновані нові обмежувачі, модифікатори та форми вигину елементів каркасу. У редакторі анімації з'явилася візуалізація ключових кадрів та інструменти для редагування;
  • Повністю перероблено реалізацію графа залежностей, ключових модифікаторів та системи оцінки анімації. На сучасних багатоядерних CPU сцени з великою кількістю об'єктів і складними клунями тепер обробляються на порядок швидше;
  • Реалізовано більш реалістичну фізику поведінки тканин та модель їх деформації;
  • Модернізовано Python API, до якого внесено зміни, що порушують сумісність та в певних ситуаціях потребують переробки скриптів та доповнень. Тим не менш, більшість додатків, доступних для випуску 2.79, вже адаптовані для роботи з версією 2.80;
  • Видалено двигун real-time рендерингу Blender Internal, на зміну якому прийшов двигун EEVEE;
  • Видалено ігровий движок (Blender Game Engine), замість якого рекомендується використовувати існуючі відкриті альтернативи, такі як движок Godot. Код вбудованого ігрового движка тепер розвивається у формі окремого проекту UPBGE;
  • Вбудована підтримка імпорту та експорту файлів у форматі glTF 2.0, який часто використовується для завантаження 3D-ресурсів в іграх та Web.
  • В кошти для імпорту та експорту відео додана підтримка метаданих та формату WebM.

Інші новини