+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новости

ESET получила звание Champion в соответствии с данными глобальной матрицы лидеров кибербезопасности

ESET получила звание Champion в соответствии с данными глобальной матрицы лидеров кибербезопасности

ESET получила звание «Чемпион» в соответствии с данными глобальной матрицы лидеров кибербезопасности от Canalys. В частности, ESET удалось улучшить свою позицию прошлого года благодаря инвестициям в сервисы для корпоративных пользователей и обучение партнеров.

Стоит отметить, что Canalys ― это ведущая международная аналитическая компания на рынке технологий, которая нацелена на развитие каналов сбыта и направление клиентов на перспективные бизнес-модели.

В этом году Canalys оценила 19 поставщиков по кибербезопасности, в частности, их глобальные каналы и рыночные показатели за последние 12 месяцев. Исследование объединяет отзывы партнеров, полученные через инструмент Canalys Vendor Benchmark, и независимый анализ динамики работы каналов каждого поставщика на основе их инвестиций, стратегии, рыночных показателей и достижений.

«В целом техническая поддержка ESET, эффективное управление и простота ведения бизнеса были оценены партнерами на высшем уровне. Компания продолжает инвестировать в увеличение количества корпоративных пользователей и развитие глобальной программы ESET Managed Service Provider (MSP), выпустив платформу EMA2», ― прокомментировал главный аналитик компании Canalys.

ESET MSP Administrator 2 (EMA2) ― это система управления лицензиями для поставщиков MSP, которая расширяет доступ к комплексным решениям ESET и интегрируется со сторонними инструментами через интерфейс программирования приложений.

Компании со званием «Чемпион» имеют высокие баллы в тестировании Canalys Vendor Benchmark и демонстрируют улучшение и упрощение процессов работы каналов сбыта, а также стремление к увеличению доходов партнеров. Кроме этого, чемпионы должны показать регулярные инвестиции в развитие своих моделей каналов сбыта, включая программы и инициативы.

«Изначально мы стараемся постоянно улучшать наши ресурсы и инструменты, чтобы помочь партнерам развивать бизнес в области кибербезопасности и защищать своих пользователей от современных сложныхугроз.  прокомментировал коммерческий директор ESET.  Мы гордимся признанием качества продуктов и услуг ESET, а также высокой оценкой партнеров, которые ценят инвестиции, вложенные в платформы и системы. Обеспечение защиты пользователей во время доступа к сети Интернет является нашей основной целью, которую мы не могли бы достичь без надежных партнерских отношений».

Nine cybersecurity vendors achieved Champion status in Canalys’ 2021 Cybersecurity Leadership Matrix. Cisco, ESET, Fortinet, Juniper Networks, Kaspersky, Palo Alto Networks and Trend Micro reaffirmed their positions as Champions and have been joined by Check Point and Sophos. These companies have maintained or extended their strong positions in the highly competitive cybersecurity market via the channel.

The total cybersecurity market continued to grow in 2020, despite the economic fallout from the COVID-19 pandemic. Shipments increased 9.7% to US$53.3 billion according to Canalys estimates. “The acceleration of digital transformation projects and subsequent cloud adoption, as well as extended mass remote working over the last 12 months, have increased vulnerabilities, data loss and targeted ransomware attacks,” said Canalys Chief Analyst Matthew Ball. “This resulted in significant disruption and financial loss for many organizations at a challenging time. Channel companies are more important than ever when it comes to providing the latest solutions to secure their customers, with partner enablement by vendors being just as valuable.”

The channel is a key area of differentiation for the leading cybersecurity vendors. Each of the Champions has shown continued commitment and investment when it comes to improving processes to drive simplicity and the ease of doing business, as well as a willingness to boost growth opportunities and increase profitability for partners.

Check Point improved its partner ratings and gained Champion status after ongoing investments focused on enabling partners to win new accounts and drive sales across its four solutions: Quantum for network security, CloudGuard for cloud security, Harmony for securing access and Vision for unified management.

Cisco remained the largest vendor in the cybersecurity channel in 2020. It reorganized its cybersecurity business around SASE, Zero Trust and XDR under the Cisco Secure brand. It is also transitioning its Partner Program to focus on SaaS, managed services and cloud solutions, as well as customer lifecycle management.

ESET’s technical support, account management and overall ease of doing business was rated highest by its partners. It continued to invest in increasing its presence in enterprise accounts and enhanced its Global Managed Service Provider Program with the release of its EMA2 marketplace platform.

Fortinet’s partner ratings improved on last year as it maintained its rapid market expansion. Its Security Fabric strategy enables partners to differentiate in key growth segments. The launch of its Engage 2.0 Partner Program added Zero Trust Access, Operational Technology and Security Operations specializations.

Juniper Networks strengthened its Connected Security strategy with the introduction of Security Director Cloud for unified SASE management across on-premises and cloud environments. It also enhanced the Juniper Partner Advantage Program, with incentives for solution selling with its Growth Rewards Program.

Kaspersky had the highest partner ratings in this year’s Leadership Matrix, especially on pricing speed and competitiveness, as well as quality of account management. It continued to expand its MSP ecosystem, while channel initiatives remained focused on profitability, ease of doing business and support for partners.

Palo Alto Networks made strong gains in the cybersecurity channel, while its partner ratings continued to rise. The launch of its NextWave 3.0 Partner Program will accelerate partner differentiation and growth with specializations and incentives around Prisma SASE, Prisma Cloud and Cortex XDR/XSOAR.

Sophos had the highest rise in partner ratings this year, following the launch of its new Global Partner Program as part of its partner-first approach. This helped to elevate its status to Champion. Sophos Central, RMM integrations and consumption-based sales incentives have accelerated its growth with MSPs.

Trend Micro’s partner ratings continued to rise, highlighting the importance of its channel-first strategy. It has shown it can support partners with different business models effectively and is a leader and partner enabler in key emerging areas, including securing cloud migration and hybrid security via cloud marketplaces.

Другие новости

Лучшая цена