+38/050/370-3627
+38/093/220-0872
+38/044/257-2444
Новини

Google почала розгортати нову функцію у пошуковій системі

Google почала розгортати нову функцію в пошуковій системі

Пошук Google почав створювати для кожного користувача картки активності, в які збирає пошукові запити, розсортовані за темами. Тепер, здійснюючи новий пошук, користувач бачитиме вгорі сторінки посилання на результати минулих пошуків за пов'язаними запитами.

Google почала розгортати нову функцію у пошуковій системі, яка має полегшити довгостроковий багатоступінчастий пошук в інтернеті на ту чи іншу тему. Як пише The Verge, пошуковик тепер створюватиме так звані картки активності користувача, прив'язані до облікового запису Google. У цих картках будуть за темами розсортовані запити з історії пошуку конкретного користувача.

Тепер, коли користувач здійснюватиме пошук за новим запитом, угорі пошукової видачі він бачитиме свої попередні запити на схожі теми та посилання на результати за ними. Для цього достатньо буде розгорнути пункт «Пов'язана активність». Це має дати користувачеві можливість продовжити дослідження теми з місця, де він зупинився, повідомляє компанія.

Картки активності можуть бути присвячені таким темам як кулінарія, турбота про красу та шкіру, фітнес, якесь хобі тощо, пояснює Google у своєму блозі. Якщо користувачеві не сподобається нова функція, її можна вимкнути. Крім того, картки активності можна редагувати, видаляючи запити.

Окрім цього, раніше переглянуті користувачем сторінки можуть бути збережені в колекцію, що полегшить подальший доступ до них. Переглянути колекцію можна з меню у верхньому лівому кутку сторінки з результатами пошуку або через нижню панель у програмі Google.

Картки активності стали доступними сьогодні у мобільній версії сайту Google та в англомовному додатку для США. Про глобальне розгортання функції компанія повідомить окремо. Про появу функції Google попередила у вересні 2018 р. — її запуск став однією зі змін, присвячених 20-річчю компанії.

У пошуковій системі Google є й інші функції, які допомагають розсортувати матеріали в Інтернеті на теми. Наприклад, у липні 2017 р. у пошуковику запрацювала розумна стрічка новин Google Google, орієнтована на коло тем, що цікавлять даного користувача. При наповненні Google Feed пошуковик аналізує запити з пошукової історії, але також враховує важливі події у світі чи регіоні, де користувач.

У Google Feed можна передплатити певну тему, щоб постійно бачити у стрічці відповідні новини. Завдяки цій функції можна відстежувати, наприклад, перебіг політичного скандалу, стежити за успіхами конкретної футбольної команди, отримувати новини зі зйомок улюбленого серіалу тощо. При запуску Google Feed компанія обіцяла висвітлювати різні теми, у тому числі резонансні події, з різних точок зору, а також відзначати перевірені джерела. Надалі Google Feed планується перейменувати на Discover та розширити її функціонал, також з нагоди 20-річчя компанії.

Персоналізація пошуку

Як багато сервісів, Google використовує персоналізацію пошуку, в тому числі для показу релевантної реклами. Захисники приватності вказують на небезпеку такого підходу — персоналізація результатів пошуку призводить до необ'єктивного та однобокого висвітлення різних тем та подій у світі, орієнтованого на інтереси конкретного користувача.

Вихід з облікового запису Google не допомагає вимкнути персоналізацію. Раніше вважалося, що провести деперсоналізований пошук можна за допомогою режиму приватного перегляду, тобто режиму інкогніто. Однак у грудні 2018 р. компанія DuckDuckGo, яка розвиває власну пошукову систему з акцентом на конфіденційності, показала, що режим інкогніто не рятує від персоналізації Google.

DuckDuckGo попросила користувачів, які брали участь в експерименті, здійснити пошук у Google за запитами «контроль обороту зброї», «іміграція» та «вакцинація». Пошук проводився як інкогніто, тому автори експерименту очікували побачити ідентичні видачі. Натомість вони отримали різні результати для кожного користувача, що довело неефективність приватного режиму для деперсоналізації Google.

Інші новини

Найкраща ціна